neděle 5. února 2017

Tvářenky a jak na ně

Tvářenky.
Jak obávaný produkt to pro mě byl! Pamatuji si, že když jsem se jako náctiletá začala líčit, tvářenky nebyly. V časopisech pro mladé slečny byly návody, kam a jak si naťupkat nebo čárnout na tvář rtěnku a jak ji pak správně rozetřít. Jako vážně. Zkoušel to někdy někdo z vás??? Myslíte, že když si uděláte tečku nebo čárku rtěnkou na tvář, tak ji fakt rozetřete do ztracena??? Ani omylem. To dřív sedřete kůži. Teda alespoň tehdy to tak bylo. No a výsledek byl jasný - Marfuša. Marfuša s kulatými jablíčky tváří, Marfuša s tečkami na tvářích, Marfuša se šmouhou uprostřed lícní kosti. Brrrr...



Takže jsem na tvářenky na mnoho a mnoho let zanevřela. No jo, ale co když máte perfektní makeup, zmatněný pudrem, nejlepší líčení očí, co se vám kdy povedlo, řasy krásně natočené a neslepené (a že to je kumšt) a tomu odraze v zrcadle pořád něco chybí? Chtělo by to oživit. Rozzářit........
.....chce to tvářenku.

K aplikaci tvářenky používám zásadně štětec, většinou ten, který vidíte na fotografii - Hakuro H21, který mi vyhovuje. Má přírodní chlupy a dobře tvářenku zapracuje do pleti.
Dlouho jsem si lámala hlavu tím, jak a kam správně tvářenku nanést. A když už jsem si myslela, že to přece vím, slečna v MAC prodejně, kde jsem byla vyzkoušet jejich makeup, mi ji nanesla ještě jinak! A slušelo mi to!!! Tý jo, jsem tam, kde jsem byla, zase nevím nic. Blesklo mi hlavou. No a tak jsem dál zkoušela různé způsoby a "tvary" nanášení tvářenky před zrcadlem. K čemu jsem došla? Je to jedno. Teda jako úplně jedno to není. Dát si ji třeba na hranu nosu by nebylo ono. Ale v zásadě bych si troufla říct, že záleží na vás, tvaru vašeho obličeje a na tom, co si od tvářenky slibujete. Takovou sázkou na jistotu je podle mého nanést tvářenku na lícní kost kousek od linie vlasů u vnějšího okraje obličeje směrem do jeho středu. Skončit byste měli zhruba ve svislé linii s duhovkami očí při přímém pohledu.
Pokud chcete tvářenkou lehce konturovat obličej, určitě uděláte dobře, když sáhnete po odstínu s hnědým podtónem, starorůžové, tmavší, netřpytivé. Růžovější tvářenka nebo tvářenka vám pak propůjší svěží vzhled i po divoké noci či urputné střevní chřipce. Zkuste si, co vám sluší a v čem se cítíte dobře.

Při aplikace tvářenky ale platí, že musíte rozetřít její okraje do ztracena. Nesmí být vidět jasný okraj tvářenky. Toho docílíte nejlépe tak, že po nanesení tvářenky vezmete čistý, větší štětec (já nejraději používám flat top štětec na makeup nebo pudrový štětec), kterým budete jemně kroužit nebo přejíždět po liniích okrajů tvářenky. Pozor, ať nemáte tvářenku na celé tváři. Snažte se jen zjemnit přechod mezi ní a podkladem. To platí ostatně v líčení snad pro všechno. Stejně tak nezapomeňte na to, že se na sebe musíte dívat i ze strany a ne jen zepředu! Zkontrolujte se třeba pomocí dvou zrcátek, jestli nemáte na tváři šmouhu s jasnými okraji. Ta by vám neslušela.
Určitě se najdou lidé, kteří budou tvrdit, že právě a jenom jeden způsob je správný a všechny ostatní jsou chybné. A těch lidí bude několik. A každý to bude hlásat právě o tom svém postupu.... Co s tím? Zkuste to podle nich, jestli máte chuť, a uvidíte sami, jestli vám to sluší.

Výběr odstínu tvářenky - doporučuje se, pokud s tvářenkami začínáte, držet se barvě podobné vašim tvářím vyštípaným lehkým mrazem, případně se štípněte do tváří a najděte tvářenku, která se barvě podobá. Dalším záchytným bodem by vám měla být barva vašich rtů. Až si budete jisté s tím, kam a jak tvářenku nanést, můžete vybrat odvážnější odstín.

Nakonec ještě zbývá rozhodnutí, jestli tvářenku pudrovou nebo krémovou. Tohle už nechám na vás. S krémovými tvářenkami nemám téměř žádné zkušenosti. Měly by se nanášet přímo na makeup (nebo pod něj pro dosažení přirozenějšího efektu), zatímco pudrové patří až na zapudrovaný makeup, což mi přijde jednodušší. Lépe se tak odhadne správné množství a také jednodušší jejich případné doplnění během dne. Také, pokud to přepísknete, můžete to částečně zachránit nanesením pudru přes tvářenku. Úkolem pudru je redukovat začervenání obličeje a jeho nedokonalosti, proto větší množství tvářenky zamaskuje.

Aplikovat si tvářenku tak, abych s ní byla spokojená, jsem trénovala na levnějších kouscích z drogérie. Párktárát to skončilo dokonce odlíčením, protože to, co jsem si na tvářích vykouzlila, nezachránilo ani přepudrování. Ale celkem rychle jsem se naučila, co a jak a už si neumím makeup bez tvářenky představit. Bez ní je obličej takový "plochý", tvářenka mu dodá plasticitu.

Už dlouho si říkám, že si koupím nějakou kvalitnější, dražší tvářenku, když už vím, jak s ní zacházet a co od ní očekávám. Ale neumím si vybrat. A tak to odkládám a odkládám s tím, že mám přece odstíny, se kterými jsem spokojená. Ale teda výdrž není nic moc. Tak třeba se konečně rozhoupu a do tvářenky zainvestují. Favority už mám.

Co vy a tvářenka? Také jste z ní měly respekt? Máte svého oblíbence?

Žádné komentáře:

Okomentovat